Select Page

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ASPERGER

Πρόκειται για Σύνδρομο που χαρακτηρίζεται από ποιοτική έκπτωση στην κοινωνική συναλλαγή συνοδευόμενο από στερεότυπο, επαναλαμβανόμενο ρεπερτόριο ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων, μειωμένη ικανότητα να νιώθει τον άλλον, ιδιόρυθμη ομιλία και ενασχόληση με παράδοξα θέματα.

Τα άτομα με Σύνδρομο Asperger έχουν φυσιολογικό νοητικό πηλίκο και πολλές φορές παρουσιάζουν δεξιότητες και ταλέντα σε αρκετά θέματα.

Συχνά εξαιτίας της εκκεντρικότητάς τους, του υψηλού βαθμού λειτουργικότητάς τους, και της αγαθότητάς τους πέφτουν θύματα ενόχλησης και βίας.

Όσον αφορά τη γλωσσική ανάπτυξη, ενώ θεωρείται κανονική και το λεξιλόγιο είναι πλούσιο και αρκετά συνηθισμένο, εντούτοις δυσκολεύονται να χρησιμοποιούν την πρακτική χρήση της γλώσσας, και την προσωδία, όπως δυσκολεύονται και να τη χρησιμοποιούν επικοινωνιακά. Και ενώ όπως προαναφέρθηκε επιδεικνύουν ταλέντα και δεξιότητες, είναι καλοσυνάτα και διαθέτουν πλούσιο λεξιλόγιο, δυσκολεύονται να συνυπάρξουν κοινωνικά.

Δεν κοιτάζουν το άλλο άτομο στα μάτια, και δεν ξέρουν πώς να αποκτήσουν φίλους ενώ το επιθυμούν. Συχνά δείχνουν να φέρονται με αγένεια η μη επιθυμητή κοινωνικά συμπεριφορά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αγενείς, απλά δεν έχουν ανεπτυγμένη την κοινωνική αντίληψη.

Το σημαντικό όμως είναι ότι τα άτομα αυτά μπορούν να διδαχθούν κανόνες συμπεριφοράς και να συμμετάσχουν σε κοινωνικές δραστηριότητες.

Τεχνικές διδασκαλίας και Θεραπευτική Αντιμετώπιση.

.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

1) Οι άνθρωποι που είναι κοντά στο παιδί, οι γονείς πχ, χρειάζεται να κατανοήσουνε, και να προσπαθήσουνε να μην υπάρχουν μεγάλες αλλαγές τις καθημερινής ρουτίνας του παιδιού.

Οι εκπλήξεις δεν αρέσουν στα παιδιά με Σύνδρομο Αsperger.

2) Δείχνουμε στο παιδί και διδάσκουμε τις βασικές αρχές μιας συζήτησης πχ πως ξεκινάμε, πως διακόπτουμε, πως αλλάζουμε θέμα. Πρόσθετα μπορούμε να ακούμε μαγνητοφωνημένους διαλόγους και προσπαθούμε να τους μιμηθούμε.

3) Ενθαρρύνουμε τα ομαδικά παιχνίδια.

4) Χρησιμοποιούμε εικόνες και οπτικά ερεθίσματα.

5) Χρησιμοποιούμε ιστορίες με περιεχόμενο κοινωνικό, μίμηση και παιχνίδια ρόλων για να διδάξουμε επικοινωνία και κοινωνική συνδιαλλαγή.

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Μια παρέμβαση θεραπευτική ξεκινά πάντα από μια σωστή διάγνωση.

Πολλά παιδιά κατά την προσχολική και σχολική ηλικία εξαιτίας των μη εμφανών δυσκολιών στη γλωσσική επικοινωνία,’’ ξεφεύγουν’’ της διάγνωσης, και οι γονείς δεν ανησυχούν παρά μόνο όταν το παιδί φτάσει στην πρωϊμη εφηβεία όπου η δυσκολία κοινωνικοποίησης είναι πιο έντονη και φανερή.

Τα παιδιά που θα διαγνωστούν με σύνδρομο Asperger είτε από αναπτυξιολόγο, είτε από παιδοψυχίατρο χρειάζεται να μπούνε σε ένα θεραπευτικό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων, θεραπεία συμπεριφοράς, ενίσχυση του οπτικοκινητικού συντονισμού, και λογοθεραπεία εάν και εφόσον χρειάζεται

Σε παιδιά που έχουν κατακτήσει αρκετές γλωσικοκινητικές δεξιότητες, η κοινωνικοποίηση και η επικοινωνία χρειάζεται να συνεχίζουν να δουλεύονται και να καλλιεργούνται μέσα από θεραπευτικές ομάδες παιδιών.

Οι ομάδες αυτές των παιδιών προάγουν την κοινωνική συναλλαγή, την εκμάθηση κανόνων συμπεριφοράς, την ικανότητα να μάθουν να δημιουργούν φιλίες, την προσωπική ικανοποίηση μέσα από την δοτική συμπεριφορά, τη μείωση των εμμονών, των φοβιών και του άγχους.

Στο κέντρο μας λειτουργούν θεραπευτικές ομάδες υπό την εποπτεία παιδοψυχιάτρου με συχνότητα μια φορά την εβδομάδα.